V rámci projektu TESSEA se rozvíjí pro vás připravujeme mentoringová setkání.
Mentoringová setkání budou probíhat vždy prezenčně v prostoru Ymca, Na Poříčí 12, Praha 1, 110 00 v čase od 09:00 - 17:00.
Vzdělávaní - mentoringová setkání jsou pro členy TESSEA zdarma.
Pro přidružené členy 450,- Kč,- Pro nečleny 850,- Kč.
Platba bude vybíraná v hotovosti na místě naproti dokladu o zaplacení.
Upozorňujeme, že kapacita mentoringových setkání je omezena.
Workshopy
V rámci evropského projektu TESSEA se rozvíjí Vás zveme na mentoringové setkání v novém roce, které se uskuteční 20. února 2025.
Setkání na téma: Digitální kompetence sociálních podniků a veřejné zakázky.
Kurz účastníky seznámí se základy elektronické komunikace při zadávání veřejných zakázek.
Představí klíčové zdroje, informace, doporučení a pomůcky pro práci s elektronickými nástroji, a to včetně praktických ukázek.
Lektorský tým:
Setkáním provede Adam Gromnica společně s dalšími odborníky.
Organizační informace:
-
Termín konání: 20.2.2025
-
Čas: 9:00 –17:00 (6 hodin workshopu + 2 hodiny individuálních konzultací)
-
Místo: Ymca, Na poříčí 12, Praha 1,110 00
-
Forma setkání: hybridní forma / fyzicky i online (online odkaz bude zaslán účastníkům vzdělávání v samostatném emailu před akcí)
-
Technické vybavení: Vlastní počítač.
SETKÁNÍ NA TÉMA: KRIZOVÉ ŘÍZENÍ
- Termín konání: 12.3.2025
- Čas: 9:00 –17:00 (6 hodin workshopu + 2 hodiny individuálních konzultací)
- Místo: Ymca, Na poříčí 12, Praha 1,110 00
- Lektor: Standa Kutáček
Anotace:
Sociální podniky (SP) nesou zvýšenou míru rizika. Schopnost zvládat rizika je klíčovým faktorem rozvoje a plnění společensky odpovědných cílů. Do hry vstupuje také schvalování nového zákona o sociálním podniku.
Vlastní zkušenosti: Diskuze o největších rizicích, kterým sociální podniky čelí. Využití cizích zkušeností a krizových plánů.
Typy rizik: Klasická podnikatelská rizika (trh, poptávka, konkurence). Zvýšená rizika (dostupnost kapitálu, uznání sociální přidané hodnoty). Vnitřní integrita sociálního podniku a naplnění očekávání.
Příčiny krizí: Hodnotové, personální a vztahové, obchodní, finanční, organizační.
Prevence a krizové řízení: Identifikace problémů, druhy prevence, role demokratické účasti členů a zaměstnanců.
Personál a vztahy: Očekávání lidí v týmu, dělba práce a kompetencí, zdravé neformální vztahy.
Obchodní problémy: Nesprávný produkt, špatný marketingový mix, chybný způsob nabídky a prodeje, nedostatek profesionality, konkurence, změna chování trhu.
Finanční rizika: Tržby, výnosy, náklady, mzdy a odvody, finanční plán a rezervy, cizí zdroje.
Aktuální situace a prognózy: Faktory ovlivňující další vývoj: mezinárodní situace, lokální a regionální trh, chování zákazníků, stakeholdeři, trh práce a zdravotní faktory, zdroje informací.
Nejčastější chyby: Strategie a rovnováha podnikatelských a sociálních cílů, trh, obchod, marketing, organizace, delegace a komunikace, finance, rozvojové záměry a investice.
Medailonek:
Standa Kutáček působí ve firmě Frank Bold jako senior konzultant. Získal doktorát z ekonomie na Masarykově Univerzitě. Praxi ve svém oboru získal dlouholetým působením na pozici finančního ředitele Frank Bold. Za jeho působení se původně nezisková organizace rozrostla o úspěšnou advokátní firmu a další subjekty, a z původních dvaceti lidí se zvětšila na stovku. Standa také založil a stále vede první český carsharing Autonapůl, který nyní nabízí téměř sto sdílených aut v sedmi městech České republiky. Dlouhá léta také vyučoval ekonomii na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Ve své aktuální práci hledá dobrá řešení pro firmy a obce v právní podpoře developmentu, rozvoje, obnovitelných energiích a dalších oblastech. Pravidelně pořádá kurzy finančního řízení a podnikání jako vedlejší činnosti v rámci Světa neziskovek, a konzultuje celou řadu ziskových i neziskových projektů. Spolupodílel se také na tvorbě strategie nově vzniklé byznysové asociace Změna k lepšímu, zaměřené na udržitelné podnikání, kde aktuálně působí jako místopředseda správní rady.
ZMĚNA PROGRAMU VYHRAZENA.
KONTAKTNÍ OSOBA
Jitka Hradilková
Koordinátorka mentoringových setkání
TESSEA ČR, z.s.
110 00 Praha 1- Nové Město
T: 603 909 382
E: jitka.hradilkova@tessea.cz
PRAXE SOCIÁLNÍ EKONOMIKY V ČR A EVROPĚ
Akce Fórum sociální ekonomiky 2024 již proběhla a zprávu s fotogalerií naleznete zde.
Na akci bylo také prezetováno Memoradum, které vzniklo ve spolupráci spolupořádajících organizací TESSEA, ENSIE a NROS.
8:30 | registrace účastníků Celé fórum moderuje Martina Macurová. |
9:00 - 10:30 |
1. blokEvropské perspektivy sociální ekonomikyúvod: hlavní řečníci: Patrizia Bussi, Social Economy Europe, ENSIE: Role sítí v ekosystému sociální ekonomiky Florian Ott Social Banking Development Erste Group: Financování sociální ekonomiky ve Středovýchodní Evropě Adam Daniel, Česká spořitelna: Sociální podnikání v Akademii podnikání |
10:30 - 11:45 |
2. blokJak jsou evropská doporučení uváděna v život ve vybraných zemích1. panelová diskuze Vystoupí zástupci Evropské komise, ministerstev a zastřešujících organizací z vybraných evropských zemí: |
11:45 – 12:45 |
obědová pauza - brunch od sociálních podniků |
12:45 - 14:00 |
3. blokRole krajů v podpoře sociální ekonomiky2. panelová diskuze |
14:00 – 15:30 |
4. blokČtyři paralelní workshopy na témata:(před workshopy možnost drobného občerstvení) 1. Podpora sociálních podniků v evropských zemích 2. Přínos sociální ekonomiky pro regiony a kraje 3. Udržitelnost a ESG 4. Úloha sítí v sociální ekonomice |
15:30 – 16:00 |
Vyhlášení memoranda |
16:00 – 17:00 |
Doprovodný program: Využití umělé inteligence v sociální ekonomice. Osobní AI asistenti: Jak zvýšit osobní produktivitu a mít čas i na důležité věci.
Nestačí vám 24 hodin denně a 7 dní v týdnu? Chybí vám v týmu kreativní kolegové i dříči na zpracování běžné agendy. Alan Fabik s Lenkou Dražilovou vám ukáží, jak pomocí AI osobních asistentů zvýšit svou osobní i týmovou produktivitu a mít tak čas i na důležité věci. Třeba na sebe.
Alan Fabik - Zakladatel podnikatelské akademie Pátek.cz, která pomáhá podnikatelům a manažerům s adaptací nových technologií, nástrojů a metod. Expert na prodejní systémy a osobní produktivitu.
Lenka Dražilová – Zakladatelka a personální ředitelka sociální firmy družstvo TEXman. Snažící se denně zkrotit své AI asistenty a využít je pro zvýšení efektivity své práce.
|
17:00 – 18:00 |
Odpolední svačina a Prostor pro networking Po celou dobu akce zažijte sociální podniky na vlastní kůži. |
Kontakt:
Petra Francová (garantka programu), petra.francova@p-p-p.cz
Jitka Hradilková (produkce), jitka.hradilkova@tessea.cz, tel: 603 909 382
Partneři
Mediální partneři
PROJEKT “TESSEA SE ROZVÍJÍ”
Projekt “TESSEA se rozvíjí” umožní posílit vnitřní kapacity TESSEA, znásobit tak dopad aktivit TESSEA do společnosti. Současně přispěje k aktivní spolupráci všech důležitých hráčů na poli sociální ekonomiky na národní i mezinárodní úrovni.
PROJEKT „TESSEA SE ROZVÍJÍ“, CZ.03.02.02/00/22_039/0001377, JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ.